Norsk Sigarforum

Alt du trenger å vite om sigarer.

Første humidor, hint og råd

Humidor, Kuttere, sakser, lightere og annet. Samt bruken av disse.

Moderator: NSF Moderator

Første humidor, hint og råd

Innlegg apx500 » 12 Jul 2010, 17:20

Hei!

Har lenge hatt en interesse for tobakk, og inntil nylig var denne interessen begrenset til pipe og medhørende blandinger.
Har dog i den siste tiden fått en større interesse for sigarenes store verden av smak og lukt. Siden jeg ser på meg selv som et kvalitetsbevisst menneske, tenkte jeg å gjøre en liten investering i en humidor.

Dessverre er økonomien min begrenset ettersom jeg er student. Prisklassen må derfor ligge mellom 0-1500 kroner.

Har lett litt rundt på Sol Cigar, og på ebay fant jeg denne:
http://cgi.ebay.co.uk/Adorini-Humidor-M ... 4ceb2c051f

Er det noen råd og anbefalinger eller ikke anbefalinger noen av dere vil komme med er jeg veldig takknemlig!

Ha en fin dag
apx
apx500
Petit Corona
Petit Corona

Re: Første humidor, hint og råd

Innlegg HeliX » 13 Jul 2010, 00:16

Heisann!

Begynte selv med pipe og tilhørende blandinger, og kom etterhvert mer inn i sigar rekken.
Ser du har vært og funnet deg en humidor på e-bay. (Det er det ikke noe galt med... men)
Dersom du er på et "stramt" budsjett så må du i allefall huske at handler du over dammen, så må du regne med toll og avgifter på den.
Humidorer generelt er av såpass størrelse at all erfaring tilsier at selv om dem deklareres som gaver så blir dem stoppet i tollen.

Når det kommer til å gjøre det billig, bra og enkelt så tror jeg du kommer enklest ut med å kjøpe deg et startsett fra augusto.
Dem har noen Park Lane humidorer som har plass til 30 eller 50 sigarer som leveres med både hygrometer, fuktighetsregulator, startflaske med PG oppløsning og sigarkutter.
Da får du alt du trenger til å begynne med innenfor det budsjettet du nevner.
Tror du i allefall kommer bedre ut av det enn dersom du kjøper en humi, og så finner ut at du trenger en masse tileggsutstyr som du ikke hadde planlagt i budsjettet.
Jeg tror også du kommer ut med mer kvalitet for pengene enn dersom du kjøper en billig humidor fra e-bay (kansje spesielt siden den linken har en klokkebutikk som selger), selv om park lane er langt unna TOP of the line kvalitet.
Link til augusto humidor: http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... rs&gid=126

Når det kommer til å handle sigarutstyr over dammen så kan jeg imidlertid anbefale http://www.cheaphumidors.com/
Har selv handlet endel derifra, og det er veldig gode priser på helt grei kvalitet produkter. (Men regn med toll).

Håper dette var informativt :)
mvh
Eirik
Telling me "it doesn't work" is like a blunt pencil: pointless.
What does it do now, and what did you expect it to do instead?
Brukerens avatar
HeliX
Administrator
Administrator

Re: Første humidor, hint og råd

Innlegg Kristobald » 15 Jul 2010, 20:56

Adorini er helt ok humidorer det. Har hatt en selv og Augusto selger de også faktisk :). Hvis du ønsker å importere selv kan det være en fordel å kjøpe direkte fra produsenten HER da er frakt med UPS inkludert og du får den levert på døren (i sentrale strøk) etter ca. en uke og du får regning på mva i posten i ettertid.

Så over i pirkemodus >:D : det er IKKE toll på humidorer men derimot må du betale 25% merverdiavgit samt speditørs gebyrer for fortolling. (Sorry, jeg måtte bare :-*)
Kristobald
Moderator
Moderator

Gå til Sigarutstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest