Norsk Sigarforum

Alt du trenger å vite om sigarer.

Presentasjon av nye medlemmer (og gamle). (2010)

Diverse småprat om sigarer og annet som ikke hører hjemme i de andre forumene.

Moderator: NSF Moderator

Presentasjon av nye medlemmer (og gamle). (2010)

Innlegg Jan » 04 Feb 2010, 13:47

;D Ny tråd startet for 2010. Så her er det bare å hive seg utpå å presentere seg om man er ny eller ikke har presentert seg før.
Brukerens avatar
Jan
Administrator
Administrator

Sv: Presentasjon av nye medlemmer (og gamle). (2010)

Innlegg HeliX » 07 Feb 2010, 22:50

Heisann allesammen.

Er vel på tide at jeg introduserer meg selv, her i forumet.
Ettersom det ser ut som dette er skikk og bruk sigarforum sitt forum.
Vil jo på ingen måte fremstå som uhøflig på noen måte da. :)
Har sålangt vært litt forsiktig rundt her, da jeg ikke er noen kjenner.
Men har vel insett at det er påtide å høflig introdusere meg selv....

Jeg er ganske ny i sigarens verden, interessen traff meg ikke før den 26.12.2009 faktisk.
Da samboern min hadde kjøpt meg 3 sigarer i julegave. (Disse var forøvrig kjøpt av Jan her i forumet).
I allefall røyket jeg min første riktig oppbevarte sigar den 26.12 og det var forøvrig en Cohiba Siglo VI.
Nå har jeg riktignok røyket fast i rundt 19 år, men sigar interessen traff meg ikke før nå. (Hovedsakelig pga tøre bensinstasjon sigarer, trodde alle var slik).
Registrerte meg inn på forumet her den 28.12 og har siden lurket litt rundt her å lest inlegg.

Akkurat nå for tiden, driver jeg å røyker masse forskjellige merker,
sånn i forsøk på i få smakt meg frem til favorittene i den jungelen av sigarer som er der ute.
Det er jo utrolig mange smaker å prøve, og jeg er nesten like spent hver gang jeg fyrer opp en ny type.
Skjønt det blir jo ikke så ofte nå som det er vinter, og røyker bare inne når jeg ikke har unger i huset
Har både fått handlet litt gjennom augusto, og fått meldt meg inn i sigar.com klubben.
Har i tilegg allerede fått kjøpt mine 2 første humidorer, første fra en kar her på forumet(takk til Per for den). og en fra CheapHumidors (som er pen nok til å stå i stua)
Legger sikkert ut noen bilder av den siste senere, men akkurat nå står den lukket med noen Boveda Humidor Seasoning Kits inni. (Og sånn må den nok stå halannen uke)

Legger forøvrig ut noen ord og bilder ut på Hjemmesidene mine etterhvert som jeg smaker på nye sigarer.
Noen har en sigarbok som dem skriver noen ord i, og limer inn bånd osv, jeg foretrekker å legge bilder og tekst ut på hjemmesiden.
Kansje fordi jeg er en geek :) Muligens fordi jeg snakker mer flytende html enn norsk :) Men litt fordi jeg selv kan gå tilbake å sjekke notater uansett hvor jeg er.
Snakker forøvrig flytende html, css, xhtml, php, java, cgi, perl og enda litt gebrokkent c++ (hvis noen lurte da).
Er desverre ikke like drevet i sigarens verden, men tar derimot mine første vaklene skritt inn i den.
Så dersom noen mener de omtalene på sidene mine ikke er gode nok, har de sikkert rett, men de var nok primært ment for min egen del.

Uansett, håper dette er "nok" til presentasjon, fra en Narvikgutt ...
Dere kan jo alltids bla innom Hjemmesiden min, dersom dere er mer nysjerrig.

"Vi hørs"
mvh Eirik Haavik

Takk for oppmerksomheten.
Sist endret av HeliX den 07 Feb 2010, 22:52, endret 1 gang
Telling me "it doesn't work" is like a blunt pencil: pointless.
What does it do now, and what did you expect it to do instead?
Brukerens avatar
HeliX
Administrator
Administrator

Innlegg Roger » 07 Feb 2010, 23:21

;D Hei, Helix!

Velkommen hit! Har lest sigaromtalene du har lagt ut på hjemmesiden din. Synes at de så absolutt holder mål. Kan du ikke publisere dem her på forumet og?
mvh, Roger

Medlem av: Narvik Cigarselskap og Bache-Gabrielsens Venner

I bet there's rich folks eatin',
in a fancy dining car,
they're probably drinkin' coffee,
and smokin' big cigars.

J. Cash
Brukerens avatar
Roger
Churchill
Churchill

Innlegg HeliX » 08 Feb 2010, 00:13

Takk Takk roger :)

Jøss, takk for tiliten. Bra du liker dem (alle 20?) hihi....

Er redd det blir ufattelig feil om mine omtaler havner inn i loopen her.
Etter å ha lest 95% av forumpostene jeg har tilgang til i allefall, så er jeg svært usikker på om mine meninger er helt kompatible med brukerne her i forumet. (Jeg ser endel meninger som mine omtaler er meget uenige i) :(

Men Jan har vel allerede tatt iniativ til en samtale om de omtalene jeg skriver, så skal snakke litt med han først så kommer vi sikkert fram til noe ...
Telling me "it doesn't work" is like a blunt pencil: pointless.
What does it do now, and what did you expect it to do instead?
Brukerens avatar
HeliX
Administrator
Administrator

Innlegg Roger » 08 Feb 2010, 00:30

helix skrev:
...... Men Jan har vel allerede tatt iniativ til en samtale om de omtalene jeg skriver, så skal snakke litt med han først så kommer vi sikkert fram til noe ...

Høres ut som en god plan.

Ingen er "født"  eksperter, alle har startet som noviser en gang. Og for å bruke et forslitt uttrykk: smaken er som baken. Og så lenge sigaromtaler og anmeldelser er basert på smak (og lukt  ;) ), så vil det alltid oppstå diskusjoner. Og det er slike diskusjoner vi liker her på forumet.  ;D  
Sist endret av Roger den 08 Feb 2010, 12:48, endret 1 gang
mvh, Roger

in a fancy dining car,
and smokin' big cigars.

J. Cash
Brukerens avatar
Roger
Churchill
Churchill

Innlegg Don-Pepin » 08 Feb 2010, 13:54

Velkommen og takk for en fin intro!
Don-Pepin

Innlegg Jan » 08 Feb 2010, 15:00

helix skrev:Er redd det blir ufattelig feil om mine omtaler havner inn i loopen her.
Etter å ha lest 95% av forumpostene jeg har tilgang til i allefall, så er jeg svært usikker på om mine meninger er helt kompatible med brukerne her i forumet. (Jeg ser endel meninger som mine omtaler er meget uenige i)

Og du vil oppleve at selv veldig erfarne sigarrøykere er dypt uenige om hvor bra sigarene er. :-)

Nettopp fordi du er "nybegynner" ønsker jeg å ha med dine omtaler. Neste gang du røyker samme sigar og kanskje har et bredere perspektiv vil du kikke på notatene fra tidligere erfaring for så å utdype/forandre/endre din oppfatning av nettopp denne sigaren.  ;)

Jan
Brukerens avatar
Jan
Administrator
Administrator

Innlegg Romeo » 20 Feb 2010, 18:21

Heisann!
Etter å ha vært innom her både titt og ofte, tenkte jeg det var på tide å registrere seg og hilse på.
Så her er litt info om meg.

Jeg heter Espen, er 32 år og bor i Kragerø. Interessen for sigarer har jeg vel hatt en 3 års tid. Begynnte med et humidorkjøp på en norsk nettauksjon. En fin liten humidor som det var plass til mange sigarer (trodde jeg da), for det gikk ikke lang tid før plassen ble for liten........ja dere kjenner dere igjen :D

Driver sakte men sikkert og nyter meg gjennom diverse merker. Så langt er det RyJ (derav nicket), Padron, Monte og Cohiba som er blandt favorittene.

I tillegg til til sigarer er fiske, skyting og Mc noe av det jeg trives med å holde på med.

Vel,det var kort fortalt om Espen :)
Brukerens avatar
Romeo
Petit Corona
Petit Corona

Innlegg Dale » 20 Feb 2010, 20:34

velkommen til forumet Espen.  :)
Why pay $100 on a therapy session when you can spend $25 on a cigar?
Brukerens avatar
Dale
Churchill
Churchill

Innlegg Roger » 20 Feb 2010, 22:05

Velkommen hit!
mvh, Roger

in a fancy dining car,
and smokin' big cigars.

J. Cash
Brukerens avatar
Roger
Churchill
Churchill

Innlegg Romeo » 27 Feb 2010, 14:29

Tusen takk for det :)
Brukerens avatar
Romeo
Petit Corona
Petit Corona

Innlegg Steinar_Lund » 28 Feb 2010, 20:55

Først nå, etter å ha postet mitt aller første innlegg under "småprat", så jeg det er en egen tråd hvor man kan presentere seg selv. Vel, bedre sent enn aldri:
Jeg er 60 år, bosatt i Asker. Jeg er relativt nybakt sigarentusiast. Jeg har forsøkt sigarer før, men aldri fått helt sansen for det. I ettertid har innsett jeg at det kommer av at jeg gjorde omtrent alle de feil jeg kunne gjøre, jeg nevner i fleng å fukte sigaren i munnen før bruk, inhalere osv, røyke for fort osv. Men etter at jeg fant ut hvordan detskulle gjøres, har situasjonen blitt en annen.
Jeg røyker fremdeles lite sigar; det henger hovedsaklig sammen med at kona og jeg har en avtale om ikke å røyke inne. Dvs, hun får lov til å røyke (sigaretter) under avtrekksviften på kjøkkenet, men det er uaktuelt for meg å røyke sigar på den måten. Jeg må ha TID for å ha glede av en sigar. Men det hender jeg trekker en stol inntil viften og koser meg med en pipe. Så resultatet blir at jeg helst røyker sigar på terrassen, i "utendørssesongen".
Jeg holder fremdeles på å føle meg frem i sigarverdenen, og jeg må få fortelle at jeg har fått uvurderlig hjelp av Frederik hos Augusto i Oslo, på en annet forum som ikke er relatert til sigarer. Han har tidligere satt sammen en pakke til meg basert på hva jeg føler jeg ønsker av en god sigar, og nå skal han sette sammen en til. I tillegg har han kommet med masse gode råd og tips, som jeg har hatt god nytte og stor glede av.
Jeg kommer garantert til å følge mer med på dette forumet enn jeg har gjort hittil.
Mvh
Steinar
Steinar_Lund
Petit Corona
Petit Corona

Innlegg Alexander » 28 Feb 2010, 21:34

Velkommen til forumet Steinar!  ;)

Flott at flere folk her blir rekruttert til denne helt spesielle verden av sigarer. Og tror du vil få gode råd og tips her inne åg.

:)
"A woman is only a woman, but a good cigar is a smoke. "
-Rudyard Kipling
Brukerens avatar
Alexander
Churchill
Churchill

Innlegg Alexander » 28 Feb 2010, 21:57

Kan vel presentere meg selv og egentlig selv om jeg kommer fra det gamle forumet...  :)

Heter Alexander, er snart 20 år, og kommer fra Stavanger. Jobber offshore, noe som vil tilsi at jeg kun jobber ca. 4 måneder i året, og får dermed mye tid på blåse penger på sigarer (og dama). Bortsett disse to tingene går fritiden min til vektløfting, venner, film, musikk, og rett og slett nyte livet.  ;D

Interessen for sigarer kommer rett og slett av facinasjon for sigarer, og etter noen tørre bensinstasjonssigarer og cigarillos delt med kompiser gikk jeg endelig til innkjøp av humidor.
Den er for øyeblikket stappfull, og inneholder ikke mer enn ca. 30 sigarer, så sitter nå og vurderer ganske sterkt en ny (og mye større) humidor. Venter vel bare egentlig på at avgjørelsen blir tatt i hodet mitt.  :D

Begynte for alvor for ca. halvannet år siden så jeg er ganske ny i sigarens verden. De merkene jeg er mest glad i for tiden er Cohiba, Montecristo, Bolivar, CAO og Oliva. Men er enda et hav med sigarer jeg ikke har vært borti enda, og gleder meg å bruke resten av livet til å dykke i dette havet.  ;)
Sist endret av Alexander den 02 Mar 2010, 17:47, endret 1 gang
"A woman is only a woman, but a good cigar is a smoke. "
-Rudyard Kipling
Brukerens avatar
Alexander
Churchill
Churchill

Innlegg Kristobald » 01 Mar 2010, 08:43

Velkommen skal dere være!
Steinar: Asker er jo ikke langt unna Oslo så da skulle det ikke være umulig å få løst problemet ditt med innendørs røyking ;)
Kristobald
Moderator
Moderator

Neste

Gå til Småprat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester